Modele 1997-2001

Jeep cherokee 1997-2001 – produkcja i modele

Po 13 latach produkcji, w 1997 roku Cherokee otrzymał nową stylizację nadwozia i wnętrza – tzw. lifting. Zarówno dwu- i cztero-drzwiowy model pozostał w produkcji, a z karoserii dodatkowo zmieniła się tylna klapa – w miejsce tworzywa sztucznego powędrowała blacha, zmieniły się tylne światła, listwy boczne, jak również przedni grill – na nieco bardziej aerodynamiczny i opływowy.

Wnętrze zyskało nowe fotele, nowe przyrządy pomiarowe i deskę rozdzielczą, zostało wygłuszone i poprawiono też uszczelki. Panel sufitowy również został zastąpiony lampką centralną.

W połowie roku 1999, modele wyposażone w silnik 4.0 l (242 CID) otrzymały nowy, ulepszony kolektor dolotowy. Zrobiono to, aby XJ mógł spełniać bardziej rygorystyczne normy ekologiczne spalin. Oba silniki – 6-cio i 4-ro cylindrowe oferowane były w egzemplarzach z roku 2000, lecz w 2001 dostępny był już tylko V6. W modelach 2000 i 2001 zmieniona została również tradycyjna cewka zapłonowa, co w połączeniu z usprawnionym wydechem spalin i kolektorem dolotowym dało niewielki skok mocy w porównaniu do poprzednich roczników. Zawieszenie, napędy i przełożenia pozostały bez zmian.

Jednakże, wewnątrz firmy miały miejsce dość poważne zmiany – nowy szef Wolfgang Bernhard, znany ze swojego „cięcia kosztów” (miał przydomek „Huragan”) przyszedł z pomocą, jako wysłannik Mercedes-Benz, aby usprawnić troszkę sytuacje w Chryslerze.
„Jedną z pierwszych rzeczy jaką Bernhard zrobił po przejęciu stanowiska to uśmiercenie modelu XJ Cherokee, jako starzejącego się, trochę mdłego SUV’a.” Rezultatem tego było zastąpienie poczciwego XJ’a Jeep’em Liberty (KJ) już rok później (2002). Co ciekawe, na wielu rynkach model ten dalej nazywany jest Cherokee.

Kiedy wstrzymano produkcję modelu Cherokee XJ, część fabryki w Toledo straciła pracę i powoli została „przykryta folią”.

Silniki

* 1996-1999 4.0L (242 CID) I6 MPI (High Output)  Cast Block Chrysler – 190 KM (142 kW) @ 4600 obr / min, 235 lb ft · (319 Nm) @ 3200 obr / min
* 2000-2001 4.0L (242 CID) I6 MPI „Power Tech” – 193 KM (144 kW) @ 4600 obr / min, 243 lb ft · (329 Nm) @ 3200 obr / min

Silniki montowane w niektórych eksportowanych wersjach

* 1997-2000 2.5 L (150 CID) AMC 150 I4, 130 KM (97 kW)
* 1997-2001 2.5 L I4 VM Motori turbodiesel (sprzedawane w Europie, Australii i Ameryce Południowej)
* 1997-1999 4.0 L (242 CID) 242 I6, 190 KM (142 kW)
* 2000-2001 4.0 L (242 CID) 242 Power Tech I6, 193 KM (144 kW)

Niedostępny w USA włoski VM 2.5L Turbo Diesel – 140 KM (104 kW), 236 lb ft · (320 Nm) moment obrotowy